نکات طلایی در عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یکی از مهمترین، پرکاربرد ترین و پولساز ترین سبک های عکاسی است که مشاغل مختلف برای معرفی و عرضه کردن محصولات مختلف به آن نیاز دارند. عکاسی صنعتی در واقع زبان برقراری ارتباط با مشتری و مخاطب برای کسب و کارها است. اکنون در دوره ای زندگی میکنیم که در بیش از 80 درصد از خرید ها و ثبت سفارشات کوچک و بزرگ و کلان ، مشتریان ابتدا برای تصمیم گیری و تبدیل آن به خرید نهایی از تصاویر محصولات و خدمات مربوطه در کاتالوگ ها، بروشورها، وب سایتها، بیلبوردها، تیزرهای تلویزیونی، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.

اهمیت نورپردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

نور المان اصلی در عکاسی صنعتی است که اجازه می دهد تا به وسیله آن بتوانیم اشیاء مختلفی را که در کادر قرار میدهیم بهتر تشخیص دهیم. نورپردازی صحیح یعنی به واسطه سایه روشن ها نتایج بهتری را در عکاسی صنعتی به دست بیاوریم. با کمی دقت در سایت های مختلف عکاسی و همچنین در کتاب های عکاسی صنعتی می‌توانیم به اهمیت حیاتی نور در این سبک عکاسی پی ببریم. قرار گرفتن منبع نور درنقطه صحیح میتواند در ایجاد نتیجه خوب بسیار اهمیت داشته باشد و باعث نمایان شدن بهتر رنگ ها، فرم ها و همچنین سایه ها در عکاسی صنعتی شود. نور مناسب امکان نشان دادن بهتر و شفاف ‌تر و تاکید بیشتر بر روی سوژه اصلی را در عکاسی صنعتی امکان‌پذیر می‌کند و اهمیت بسیار زیادی در ارائه یک تصویر خوب دارد.

بک گراند، انتخاب طلایی در عکاسی صنعتی

مسلماً ترکیب بندی نیز در عکاسی صنعتی بسیار اهمیت دارد به خصوص که در این روش با داشتن اشیاء ثابت، شما امکان کادر بندی دقیق و صحیح تر را خواهید داشت. یک کادر بندی صحیح و ترکیب بندی درست در عکاسی صنعتی نتیجه بسیار درخشانی را در کار شما ایجاد می کند.

استفاده از رنگ ها در بک گراند و پس زمینه

یکی دیگر از موارد کلیدی برای نشان دادن شکل اشیا و یا سوژه ها در عکاسی صنعتی استفاده صحیح از رنگبندی در بک گراند است. گاهی تفاوت رنگی خوب مابین بک گراند و سوژه باعث واضح تر شدن سوژه اصلی شما در عکس می گردد و گاهی برعکس استفاده از رنگ‌های مونوتون و یکنواخت میتواند نیاز شما را در اهمیت دادن به سوژه اصلی در عکس برآورده کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید